bir fıkra

Bir dönem bir genel müdür yardımcılığı yapmış birisi anlatıyor:
>
> "Sene 1965. Bir genel müdürlükte özel kalem müdürü yardımcısıyım.. Bayrama
> 10 gün var.. Benim müdür hastalandı.. Ben ise işe gireli 2 hafta olmus,
> olmamış.
>
> Genel Müdür bey beni çağırttı:
>
> - Tebrik kartları hazır mı?.. Şaşırdım:

>
> - Anlamadım! Hangi kartlar efendim?
>
> - Aman evladım, Şükrü Bey sana söylemedi mi? Bayram geldi, tebrik kartları
> şimdiye kadar hazır olmalıydı.. Tüh tüh.. Eyvah...
>
> - Çabuk hemen hazırlayı verin.
>
> - Emredersiniz efendim! dedim. Ancak sabaha kadar 3 bin kartı nasıl
> yazacağım?
>
> Genel müdür bey, bütün kartları çini mürekkebiyle ve en güzel yazımla
> yazmamı istedi. 3 bin karttan 2 bin tanesini kendisinden makamca
> alt'takilere şu sekilde yazacaktım:
>
> "Bayramını kutlar, gözlerinden öperim"
>
> 1.000 tanesi de üst makamdakilere olacaktı ve onlarda da şu ifade yer
> alacaktı:
>
> "Sizin ve eşinizin bayramını saygıyla kutlarken, sıhhatli ve başarılı günler
> niyaz ederim." Sabaha kadar 3 bin kart, düşünebiliyor musunuz?!?..
>
> Ne yapalım? Çaresiz mecburen kolları sıvadım ve başladım öncelikli 2000
> karta:
>
> "Bayramını kutlar, gözlerinden öperim",
>
> "Bayramını kutlar, gözlerinden öperim",
>
> "Bayramını kutlar, gözlerinden öperim"
>
> ....
>
> 1, 5, 10, 18, 28, 58, 108, 188, 558.. Yazıyorum, yazıyorum bitmiyor!.. Nasıl
> sıkıntı bastı bir bilseniz!... 738, 918..
>
> 2,5 paket Samsun'u bu arada bitirmişim. Öyle işkence çekiyorum ki, ekmek
> parası olmasa bırakıp kaçacağım. Sıra 2000. karta geldiğinde şafak
> söküyordu. Ben de bitmişim ama önümde hala yığınla kart duruyor!
>
> Şimdi de 1.000 tane de üst makamlara yazılması gerekenler var. 4. Paket
> sigarayla birlikte "Sizin ve eşinizin bayramını saygıyla kutlarken, sıhhatli
> ve başarılı günler niyaz ederim"e başladım..
>
> Boyuna yazıyorum, göz kapaklarim iyice ağırlaştı, takoz koysam gene de
> kapanacak.
>
> 209, 529, 689.. Yaz babam yaz.. Ama artık kalemi parmaklarımın arasında
> tutamaz oldum. Ben kaleme değil, kalem bana hakim:
>
> "Sizin ve eşinizin bayramını saygıyla kutlarken, sıhhatli ve başarılı günler
> niyaz ederim."
>
> "Sizin ve eşinizin bayramını saygıyla kutlarken, sıhhatli ve başarılı günler
> niyaz ederim."
>
> "Sizin ve eşinizin bayramını saygıyla kutlarken, sıhhatli ve başarılı günler
> niyaz ederim."
>
> ....
>
> Ve bir müddet sonra gerisini nasıl yazmışım hiç hatırlamıyorum:
>
> "Niyaz ederim başarılı günler sizinle eşinizin bayramını kutlarken.."
>
> "Kutlarken eşinizin bayramını saygıyla sıhhatli günler diler Niyazi ile
> beraber ederim.."
>
> “Sizin, niyazi ile eşiniz birlikte bayramınızı sıhhat dilerim, tebrikle
> beraber.”
>
> "Niyazi ile birlikte sizin ve eşinizin bayramını kutlarken ayrıca sıhhatle
> ederim.."
>
> "Önce bayramınızı başarılı eder, sonra eşinizle Niyazi'ye tebrikli günler
> dilerim.."
>
> "Sizin de eşinizin de Niyazi'nin de bayramını saygıyla eder, sıhhatli tebrik
> dilerim.."
>
> “Bayramınız niyazi ile sıhhat bulsun, eşiniz ile birlikte tebrik olsun”
>
> "Sıhhatli eşinizin bayramını saygıyla kutlarken, Niyazi'ye başarılar diler
> aynı zamanda ederim.."
>
> "Bayramınıza etmeden önce eşinizi saygıyla kutlar Niyazi'nin gözlerinden
> öperim.."
>
> "Sizin de, eşinizin de, Niyazi'nin de, bayramini da, tatilini de, gemlisini
> de, geçmisini de bayramını beklerim.. Saygiyla tebrik ederken.."
>
> "Önce niyazi bayramı tebrik etsin, yok öyle yağma, ben size ve eşinize
> sıhhat dilerim sonra"
>
> “Bayram günü eşiniz ve niyaziye dikkat edin, size de daha bayram gelebilir.”
>
> “Niyazi bey bayram günü eşiniz ile birlikte sizi sıhhat ile tebrik etsin”
>
> “Tebrik ederim niyaziyi, eşiniz ile birlikte sizin bayram sabahı sıhhatinizi
> dilemiş”
>
> Sabah tam mesai saatinde, gözlerim kan çanağı bir halde kartları
> yetiştirdim.. Genel müdür bir-ikisine şöyle bir baktı: "Aferin" dedi.
>
> "Güzel yazmışsın. Hemen postalayın!" Bizde HEMEN POSTALADIK!..
>
> 3 gün sonra da önce bizim genel müdürü, sonra da tahmin ettiğiniz gibi
> bendenizi postaladılar!..
> teşekkür

0 yorum:

Yorum Gönder